Cupcakes en bananenbladeren..

15 december 2018 - Bangalore, India

Dag 2 in Bangalore. Om 9.00 uur ging de wekker (relaxed...) en om 10.00 uur lekker aan het ontbijt. Had gisteren de kok nog niet ontdekt die eigenlijk op bestelling pancakes of verschillende soorten eitjes maakt. 2 spiegeleitjes dus. Lekker buiten ontbeten, deden eerst wel een beetje moeilijk omdat er vandaag een bruiloftsfeest was in het hotel, maar uiteindelijk mocht het toch. Vandaag nog lekkerder weer dan gisteren, dus na het eten heerlijk bij het zwembad op de luxe bedjes. Wat een luxe. Om 13.00 werden we opgehaald en naar kantoor gebracht. Weer een gekkenhuis in het verkeer maar of ik raak er aan gewend of deze chauffeur kon wat beter rijden. Ik had vandaag mijn eerste Worldspan sessie, wat volgens mij wel goed ging. Volgens mij heb ik de mensen wel het een en ander kunnen bijleren. Ik had cupcakes geregeld via ons kantoor in India. Die werden om 14.00 uur bezorgd door een collega van Interglobe. Het waren er 100 dus 4 hele grote dozen, dus ik vroeg of iemand ze even kon uitdelen terwijl ik de Worldspan sessie deed. Ruim 2 uur later kwam er iemand vragen waarvoor die cake was die beneden stond, was het dus helemaal niet uitgedeeld! Dat heb ik toen uiteindelijk maar gedaan. Ze vonden het allemaal heel leuk en iedereen nam (waarschijnlijk uit beleefdheid). Ik had er veel te veel dus op een gegeven moment zei ik, als iemand nog wil, dan mag je pakken. Ik had het nog niet gezegd of de ene na de andere kwam er nog 1 of zelfs nog 2 halen, hilarisch. Maar ja beter zo, dan dat ik ze allemaal weg moet gooien. Om 17.30 (ja we waren eigenlijk net begonnen met werken) werden we met de taxi naar Commercial Street gebracht. Een grote wirwar van allemaal winkeltjes, heel veel mensen en ook weer heel veel verkeer. Wat een happening en wat gaaf! Ik kocht nog een hele leuke (knalroze) tas voor mezelf en nog wat leuks voor de meiden. Door het verkeer deden we er erg lang over om heen en terug te komen op kantoor. We gingen dus eigenlijk niet meer aan het werk maar meteen door om te eten. We aten vanavond bij een typisch Indiaas restaurant waar je van bananenbladeren eet en eigenlijk met je handen alle sausjes en rijst door elkaar mengt, maar dat vonden we toch een beetje te ver gaan. Weer heerlijk gegeten wel sommige dingen een beetje too hot, maar dat moet je dan maar gewoon even laten liggen. Verder echt weer hele aardig mensen en echt alles top. We namen een doggy bag mee zodat we dat buiten aan een zwerver konden geven, maar uiteraard kwamen we op de terugweg naar kantoor geen een zwerver tegen. Liepen we dan met dat tasje. In de taxi van kantoor terug naar het Hilton uiteindelijk aan een heel schattig jongetje gegeven die rozen stond te verkopen langs de weg. Hij rende dankbaar meteen naar zijn moeder. Terug in het hotel namen we nog even een Pomme Granade (een Mojito met granaatappelpitjes) en een taartje. En daarna maar weer na de kamer. Na al deze indrukken hoop ik maar weer op een goede nachtrust. Ging afgelopen nacht wel wat beter. Welterusten !

1. Yvonne:
    17 december 2018
    Fijn dat je toch rustig kan ontbijten en kan relaxen bij het zwembad. Ook leuk dat je toch wat vrije tijd hebt en zelfs al wat geshopd. Mooie foto's en goed om te horen dat ze wat van je hebben kunnen leren. Je mag echt trots op jezelf zijn xx