Toeters en groot licht :-)

14 december 2018 - Bangalore, India

Na een nagenoeg slapeloze halve nacht (was eigenlijk klaarwakker) werd ik vanmorgen om 9.00 uur toch nog wakker van mijn wekker. Even gauw douchen en daarna naar het ontbijt. Heel veel keuze en alles zag er echt top uit. Inmiddels een appje gekregen van de rest dat we pas om 15.15 naar kantoor gebracht zouden worden. Dus ineens zeeen van tijd over. Ik ben dus even lekker bij het zwembad neergestreken op een bedje en heb daar nog even liggen uitrusten. Het was heerlijk weer, niet te warm en een heerlijk windje. Daarna weer even naar boven om even het een en ander te werken en mijn spullen voor kantoor in te pakken. Om 15.15 uur op weg naar kantoor. Het kantoor is wel in het centrum van Bangalore, dus als ik dacht dat het gisteren een zootje was op de weg, dit was nog duizenden keren erger. Getoeter, heel veel brommers, motoren en iedereen kriskras door elkaar heen. Inclusief koeien aan de kant van de weg. Ik moest mijn lachen inhouden achterin de auto. In Nederland is het verboden om je toeter zomaar te gebruiken, hier is het niet meer dan normaal. We kwamen aan op kantoor (gelukkig weer heelhuids) waar ik aan heel veel mensen voorgesteld werd. Ik weet nu 99% van de namen al niet meer. Maar iedereen is ontzettend vriendelijk en lijkt het leuk te vinden iemand van Travelport (Worldspan) te zien.. We hielden het vandaag nog een beetje rustig, maar ik heb wel mensen geholpen en het een en ander opgelost. Om 19.30 hielden we het voor gezien en liepen we naar buiten de drukte in. En wat een drukte al, lopend is het helemaal een uitdaging om van A naar B te komen, met al dat verkeer. We liepen even naar binnen bij een Nepalese markt met allemaal volgepropte winkeltjes. Ik kocht nog even niks, wil eerst nog even verder kijken, maar zag wel al het een en ander voor de meiden. Daarna gingen we heerlijk eten bij een Chinees restaurant. We bestelden van alles, en het was echt allemaal heerlijk (inclusief de bubbels). Na het eten wilden de dames hun nagels nog even laten doen, want er zat onder het restaurant een Spa. Om daar te komen moesten we eerst door een soort kleine parkeergarage, daarna langs een soort Take-away op de 1e etage, en slapende mannen op banken in het trappenhuis naar de 2e etage waar de Spa zat. Bij binnenkomst werden we enthousiast onthaald en mochten we op de menu-kaart kijken wat we gedaan wilden hebben. Vervolgens hebben we heel lang gewacht voordat er iemand kwam, waarschijnlijk paniek vanwege het feit dat er ineens 4 klanten waren, kwam de lieve dame wel meerdere keren vragen of we echt niets te drinken wilden, en wat het nu ook alweer was dat we wilden laten doen. Uiteindelijk stond onze taxi alweer te wachten dus ben ik met 2 anderen maar alvast terug gegaan naar het hotel, de rest kwamen wat later. Op de terugweg naar het hotel uiteraard weer de groot licht show gehad, en maar seinen dat hij er langs wilde. Bij terugkomst in het hotel een mooie zwaan aangetroffen op de salontafel. Zal morgen even wat rupees neerleggen. Even lekker in bad geweest, Netflix filmpje gekeken en nu ga ik naar bed. Wat een indrukken, en vooral wat een geuren op straat. Het is denk ik niet het mooiste gedeelte van India, maar ben wel nu al onder de indruk van het grote verschil met onze westerse wereld. Morgen vast weer meer ! Liefs en een dikke kus