Donderdag

2 juni 2023 - Mumbai, India

Vandaag begonnen we weer om 10 uur maar waren we wel wat eerder klaar dus we hadden besloten dat er nog wel geshopt moest gaan worden. We hadden eigenlijk nog nagenoeg niks gekocht omdat we met die gids erbij niet echt veel tijd hadden.
Na wat tips te hebben gevraagd aan de dames hier, besloten we naar Linkin road en Hill road te gaan. Dat was tenminste iets dichterbij het hotel. En is een echte straatmarkt en wel iets wat je een keer mee gemaakt moet hebben.
We gingen weer met een chauffeur van het hotel en die bleef op ons wachten zodat we niet te lang hoefden te wachten als we klaar waren.
Onderweg naar Linkin Road was het echt heel druk op de weg en als je in de file staat komen er zwervers langs de auto's lopen. Die kijken dan heel zielig naar binnen en hopen dat je ze wat geeft. Of ze willen je wat verkopen. Gisteren liep er een man met een hele stapel boeken, en die liet voor mijn raam een aantal boeken zien. Het beste is om ze maar een beetje te negeren volgens de taxichauffeur. Maar soms is dat wel lastig hoor. Vooral als er dan een meisje van een jaar of 12 voor je raam staat met een babyzusje op haar arm. Maar ja, je wilt ook geen chaos veroorzaken dus we laten het maar.
Eenmaal aangekomen bij de markt was het inmiddels donker geworden en echt mega druk.
Allemaal mensen die schreeuwen en je van alles willen aanbieden. Eigenlijk krijg je nauwelijks de tijd om rustig te kijken, want dan staan ze alweer op je lip.
Mijn missie was een paar paar slippertjes en wat sieraden.
Van tevoren werd er wel duidelijk gezegd dat we echt moesten gaan afdingen. Dus als iets 1000 rupees zou zijn, dan moesten wij 500 zeggen. Want zodra ze onze blanke huiden en mijn blonde haar zien, denken ze al dat ze een extra centje kunnen verdienen.
Ik had al zo'n voorgevoel dat dat ons niet zou gaan lukken, maar mijn streven was wel om er tenminste iets af te krijgen.
Het eerste wat ik kocht was 3 paar slippers.  Die zouden in totaal 1750 rupees kosten, dus ik probeerde 1000.
Maar die man wilde echt niet verder gaan dan 1500 rupees (Ongeveer 17 euro). Aangezien dat al niet duur was voor drie paar ging ik dus toch overstag. Waarschijnlijk veel te duur maar ja wij waren al super trots haha.
Vervolgens kochten we nog wat armbanden en oorbellen bij een jonge jongen, die heel zielig ging kijken toen ik probeerde af te dingen. Dus ook hier had ik er niet veel afgekregen.

We kochten ook nog wat bij een gewoon winkeltje en toen waren we er eigenlijk wel weer klaar mee.
We belden de chauffeur die ons op kwam halen en nog ergens anders heen bracht. Weer een hele straat met alleen maar kraampjes, echt niet normaal. Maar we kochten daar niets meer.
Daarna gingen we terug naar het hotel waar we ongeveer om 21.00 uur aankwamen. We besloten lekker nog een keer naar het Indiase restaurant te gaan omdat we daar zo heerlijk gegeten hadden. Het was nu weer heerlijk.

Daarna maar naar bed want we waren inmiddels best gaar.

Morgen laatste dagje hier !!