Eerste echte werkdag

31 mei 2023 - Mumbai, India

Vandaag gaan we voor het eerst naar de klant, maar pas in de avond en dan tot 01.00 uur.
Op die grote call centers werken ze 24 uur per dag in shifts en we hebben ons een beetje moeten aanpassen zodat we zoveel mogelijk verschillende groepjes konden zien.
Na het ontbijt gingen we dus maar even lekker bij het zwembad liggen, aangezien we pas laat weg zouden gaan.
Het was heel erg stil bij het zwembad en we waren daardoor ook wel even aan het twijfelen of we wel in bikini/badpak mochten gaan liggen. Even gecheckt maar dat was prima.
Er staat de hele dag iemand bij het zwembad onder een parasol en die houdt alles in de gaten en brengt koude flesjes water en eventueel handdoeken.
Vandaag had diegene een extra taak, want de watervalmuur die normaal gesproken de vogels van de nodige verfrissing voorziet was stuk. Wat betekende dat er heel veel duiven en kraaien aan het drinken en baden waren aan de rand van het zwembad.
Die moesten dus wel weggejaagd worden.
Klonk trouwens wel een beetje intimiderend dat gekrijs van die kraaien de hele tijd rond het zwembad, net alsof ze klaar waren om onze lichamen te verslinden haha.

Dat reparen van die watervalmuur was ook nog wel een dingetje, want op een gegeven moment stonden ze wel met 7 man om een soort waterput te kijken en druk te discusseren.  Maar ja, sowieso doen ze hier alles het liefst minimaal met zijn tweeen. Als je koffie en thee krijgt bij het ontbijt komen ze dat met zijn tweeen brengen bijvoorbeeld. Er loopt ook zoveel personeel, niet normaal.

Het was heerlijk bij het zwembad, maar wel erg warm en aangezien het zwembadwater ook aardig opgewarmd was, vond je niet echt veel verkoeling. Dus na een tijdje toch maar terug naar onze kamer. Helaas ondanks het smeren wel verbrand..

We gingen einde van de middag met de taxi van het hotel naar de klant. Het was op zich heel dichtbij alleen met dat drukke verkeer deden we er ietsje langer over.
De klant zit in een best heel mooi en modern gebouw met bewaking aan de poort. Gelukkig konden we het allemaal goed vinden.

We werden erg vriendelijk onthaald en kregen even een snelle rondleiding. Ik wist niet wat ik zag. Dit callcenter is zo mega groot, niet normaal. Ik zal er binnenkort even een foto van maken.
We deden vandaag twee workshops dus twee verschillende groepjes. Elena deed er 1 en ik.
Ik had Elena van tevoren wel gewaarschuwd voor het beroemde schudden van hun hoofd wat de Indiers doen, maar toch blijft het een rare gewaarwording als er 8 best hippe jonge mannen voor je zitten die allemaal met hun hoofd aan het schudden zijn.
Ik heb er even een filmpje over opgezocht:
Je ziet trouwens ook hier op kantoor wel heel duidelijk de verschillende rangen zeg maar. Ze hebben een office manager zeg maar (die vanwege mijn naam dacht dat ik een man was en in shock was toen hij zag dat dat niet zo was) en allerlei soort bedienden die om de haverklap komen vragen of we soms wat te drinken willen.

Toen we ook tussendoor even pauze hadden en even snel wat wilden gaan eten, liep een van ons mee naar de McDonalds, bleef ook staan wachten en bracht ons weer terug. Je voelt je wel gauw opgelaten hoor als dat gebeurt.
Het ging verder helemaal prima, we waren om 1 uur klaar en toen werden we weer door de auto van het hotel opgehaald.
En toen maar gauw naar bed, want we waren inmiddels erg moe.